Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof.Dr.İlknur Güven ve öğrencilerimiz Betül Demirci ve Emine Sude İnce'nin TEKNOFEST 2024‘te Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri "Eğitim" kategorisinde İKİNCİLİK ÖDÜLÜ Başarısı |
“Güneş Sistemi için yazılan “Gezegenlerim” rap şarkısı ile uygulama ve görüşler"” adlı bu proje, Fakültemiz Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 2024 mezunu Betül DEMİRCİ ve Emine Sude İNCE yürütücülüğünde, Prof. Dr. İlknur GÜVEN’in danışmanlığında gerçekleştirilmiştir. Proje çalışması 2022/2.dönem TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı tarafından 1919B012214268 başvuru numarası ile desteklenmiştir.
Proje Danışmanı: Prof.Dr.İlknur Güven Proje Yürütücüsü: Betül Demirci Proje Yürütücüsü: Emine Sude İnce |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr.Hatice Mertoğlu ve Öğrencimiz Zeynep İldem Kale'nin TÜBİTAK 2209-A Proje Başarısı |
Fakültemiz Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hatice Mertoğlu'nun danışmanlığını ve Zeynep İldem Kale'nin yürütücülüğünü yaptığı proje TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.
|
Öğretim Üyemiz Prof.Dr.İlknur Güven ve öğrencimiz Sevde Nur Yerişenoğlu'nun TEKNOFEST KARADENİZ‘de Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri "Eğitim" kategorisinde ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ Başarısı |
“Görme Engelli Öğrencilere Yönelik Sesli Dokunsal Elektronik Materyal Geliştirilmesi ve Uygulanması” adlı bu proje, Fakültemiz Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 2022 mezunu Sevde Nur YERİŞENOĞLU’nun yürütücülüğünde, Prof. Dr. İlknur GÜVEN’in danışmanlığında gerçekleştirilmiştir. Proje çalışması 2020/2.dönem TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı tarafından 1919B012004404 başvuru numarası ile desteklenmiştir. Geliştirilen öğretim materyali, alüminyum levha kabartma tekniği ile kabartılarak hazırlanmıştır. Bu kabartmada Ay’ın Evreleri, Dünya ve Güneş konumlandırılmıştır. Kabartılan her şeklin altına Braille alfabesi ile numaralandırma yapılmıştır. Materyalin sağ tarafına her numara tekrar kabartılmış ve numaraların yanına şekillerin adı kabartılmıştır. Materyali kullanan öğrenci bu sayede dokunduğu şeklin adını kendi öğrenebilmektedir. Her şeklin altına birer ses butonu eklenmiştir. Ses butonları şekiller hakkında bilgi veren ses dosyalarını çalmaktadır. Aynı alüminyum kabartma tekniği ile değerlendirme kartları hazırlanmıştır. 8 adet Ay’ın evrelerinin bulunduğu, 8 adet de Braille alfabesi ile şekillerin isimlerinin kabartıldığı kart olmak üzere toplamda 16 adet kart hazırlanmıştır.
Hazırlanan materyaller proje kapsamında İstanbul’da bir görme engelliler okulunda 5.sınıf öğrencileriyle bir araya getirilmiştir. Öğrenci, uygulama esnasında öğretim materyali olan “Sesli Dokunsal Elektronik Levha” ile baş başa bırakılmıştır. Öğretim materyali ile uygulama tamamlandıktan sonra proje yürütücüsü değerlendirme materyali olarak hazırladığı “Dokunsal Oyun Kartlarını” karışık bir şekilde öğrencilere dağıtmıştır. Bu kartları öğrencilerin doğru bir şekilde eşleştirmesini beklemiştir. Projeden elde edilen verilerle beraber 2022/1.dönem TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları’na başvurulmuştur. Bu yarışmada proje 1139B422202646 başvuru numarası ile Eğitim kategorisinde dereceye girerek 3.lük ödülü almıştır. Yürütücü ve proje danışmanı, TEKNOFEST Karadeniz 2022 tarafından sergiye davet edilmiş ve Samsun’da düzenlenen ödül törenine katılarak ödüllerini almışlardır. |
Bu sayfa Science Teacher Education tarafından en son 18.09.2024 16:05:12 tarihinde güncellenmiştir.